HOME | BURSAR OFFICE
article
The One Word That Explains Why Economics Professors Are Not Billionaires
A great economy is not a product of great management. A great economy is a product of invention, innovation, and discoveries
The One Word That Explains Why Economics Professors Are Not Billionaires
TENDERWIZARD BY CENSOF AS PILOT PROJECT AT UPM
TENDERWIZARD BY CENSOF AS PILOT PROJECT AT UPM
The accountant’s survival trap: 10 ways to escape
The accountant’s survival trap: 10 ways to escape
More Articles...
news
MISI BANTUAN BANJIR KELAB SUKAN DAN KEBAJIKAN PEJABAT BURSAR (KSKB)
MISI BANTUAN BANJIR KELAB SUKAN DAN KEBAJIKAN PEJABAT BURSAR (KSKB)
Berat Sama Dipikul, Ringan Sama Dijinjing menyaksikan bantuan yang dihulurkan oleh Staf Pejabat Bursar melalui aktiviti KSKB
announcement

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Tuan / Puan,

Pelupusan Aset dan Inventori Universiti bagi tahun 2022

Merujuk perkara di atas, adalah dimaklumkan bahawa proses pelupusan aset dan inventori Universiti bagi tahun 2022 akan mula dilaksanakan bermula 3 Februari 2022. 

Seperti yang tuan/puan sedia maklum, proses pelupusan aset dan inventori telah ditutup buat sementara waktu pada 3 Disember 2021 bagi memberi ruang kepada Bahagian Kewangan Pengurusan Aset, Pejabat Bursar untuk menjalankan proses penutupan akaun aset tahun 2021.

Sehubungan dengan itu, mohon kerjasama tuan / puan merujuk Garis Panduan Pelupusan Aset Alih (SOK/KEW/GP020/AST) semasa melaksanakan pelupusan aset dan inventori di PTJ.

Sebarang pertanyaan lanjut berhubung perkara ini, diminta hubungi urusetia pelupusan seperti berikut:

  1. Puan Erma (03-9769 3543) -Pelupusan aset;
  2. Encik Wan Salman Al Farisi (03-9769 8847)- Pelupusan inventori.

Sekian untuk makluman dan perhatian tuan / puan. 

Terima kasih.

“WAWASAN KEMAKMURAN BERSAMA 2030”
 “BERILMU BERBAKTI”

Urusetia Pelupusan Aset
Bahagian Kewangan Pengurusan Aset (BKPA)
Pejabat Bursar
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor

Assalamualaikum/Selamat Sejahtera

Kepada Semua Vendor UPM

Sebutharga (quotation) pembekal yang diserahkan kepada semua Pusat Tanggungjawab (PTJ) UPM hendaklah mengandungi perkara berikut:

  1. logo syarikat
  2. alamat lengkap beserta no telefon untuk dihubungi
  3. no pendaftaran syarikat (SSM)
  4. no pendaftaran cukai jualan dan perkhidmatan (SST) (jika ada)
  5. tempoh sahlaku sebutharga
  6. tempoh penghantaran/perkhidmatan boleh disempurnakan
  7. tanda tangan dan cap syarikat (jika tiada tanda tangan dan cap syarikat, sila nyatakan " dokumen sebutharga ini adalah cetakan komputer dan tidak memerlukan tanda tangan

 

Bahagian Kewangan Pengurusan Perolehan

Pejabat Bursar

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam Sejahtera,
 
YBhg. Dato'/Datuk/Prof./Tuan/Puan,

Info Peringatan Pengurusan Aset Universiti
 
Sebagaimana YBhg. Dato'/ Datuk/ Prof./ Tuan/ Puan, sedia maklum semua warga Universiti adalah bertanggungjawab terhadap penjagaan aset Universiti yang diperolehi melalui semua kaedah dan menggunakan mana-mana peruntukan. Berdasarkan Perkara AM 2.3 Pendaftaran Aset, Pekeliling Bursar Bil 4 Tahun 2019, butiran maklumat di dalam Daftar Aset Alih FAMS hendaklah diisi dengan lengkap dan tepat.

Sehubungan itu, semua warga UPM diingatkan agar memastikan maklumat dan rekod aset dikemaskini apabila berlaku pertukaran/perpindahan pegawai, peminjaman aset, penambahan/penggantian/naik taraf aset, penyerahan aset, pelupusan aset dan hapus kira.
 
Berdasarkan perenggan 14(c) Akta Badan-Badan Berkanun (Tatatertib dan Surcaj) 2000 (Akta 605), pegawai adalah atau telah bertanggungjawab, secara langsung atau tidak langsung, bagi apa-apa kekurangan dalam, atau bagi pemusnahan, apa-apa wang, barang-barang simpanan atau harta lain badan berkanun itu boleh disurcaj oleh Lembaga Pengarah Universiti"
 
Semoga perkara ini mendapat perhatian dan kerjasama YBhg. Dato'/Datuk/Prof./Tuan/Puan.
 
Sekian, terima kasih.
 
 
"WAWASAN KEMAKMURAN BERSAMA 2030"
"BERILMU BERBAKTI"

 
Bahagian Kewangan Pengurusan Aset
Pejabat Bursar
Universiti Putra Malaysia

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ / Salam Sejahtera

 

Semua Ketua PTJ

Universiti Putra Malaysia 

YBhg. Datuk/Dato'/Datin Paduka/Datin/Prof./Prof. Madya/Dr./Tuan/Puan,

Dimaklumkan selaras dengan Pekeliling Perbendaharaan Perolehan Kerajaan (PK) 1.1-Punca Kuasa, Prinsip Dan Dasar Perolehan Kerajaan, Universiti adalah bertanggungjawab untuk menyediakan Perancangan Perolehan Tahunan (PPT) bagi perolehan yang akan dilaksanakan bagi tahun berikutnya iaitu tahun 2022 dan mengemukakan maklumat perancangan perolehan secara sebut harga dan tender tersebut kepada Kementerian Kewangan Malaysia sebelum atau pada 15 Januari setiap tahun.

Sehubungan itu, semua Ketua Pusat Tanggung Jawab (Ketua PTJ) perlu memastikan PPT Tahun 2022 dimasukkan atau di input dalam Sistem Sebut Harga dan Tender iaitu e-tender (http://etender.upm.edu.my) dan setiap PTJ boleh mendaftar sekurang-kurangnya 2 orang wakil bagi proses input tersebut, iaitu dengan mengisi Borang Permohonan ID Pengguna Sistem eTender seperti yang dilampirkan dan memajukan borang pendaftaran tersebut kepada Bahagian Kewangan Pengurusan Perolehan(BKPP) untuk tindakan selanjutnya.

PTJ perlu menginput maklumat PPT Tahun 2022 bagi perolehan Sebut Harga dan Tender yang menggunakan peruntukan Belanja Mengurus dan Pembangunan SAHAJA ke dalam sistem selewat-lewatnya pada 15 Disember 2021 bagi memastikan maklumat PPT Tahun 2022 dapat dimajukan ke Kementerian Kewangan Malaysia sebelum atau pada 15 Januari 2022 untuk semakan.

Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan, PTJ boleh menghubungi talian 03-97693563/6230/6239 untuk keterangan lanjut.

CLOSING DATE

28 Jan 2022

SHB/SKFPSK/003/2022(6380063)

PERKHIDMATAN PEMBANGUNAN APLIKASI IOS & ANDROID BAGI PEMANTAUAN PENINGKATAN BERAT BADAN SEMASA KEHAMILAN DI JABATAN PEMAKANAN FAKULTI PERUBATAN DAN SAINS KESIHATAN UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA SERDANG SELANGOR

04 Feb 2022

SHB/BPOB/003/2022(9704400)

SEBUT HARGA TO SUPPLY, DELIVERY, INSTALLATION, TESTING AND COMMISSIONING OF 1 UNIT MEDICAL GRADE 3D-PRINTER FOR THE DEPARTMENT OF PHYSICS, FAKULTI SAINS, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR DARUL EHSAN.

07 Feb 2022

SH03/2022(6206900)

SEBUT HARGA TO SUPPLY, DELIVERY, INSTALLATION, TESTING AND COMMISSIONING OF FOURIER TRANSFORM INFRARED SPECTROPHOTOMETER (FT-IR) TO CHEMISTRY DEPARTMENT, FACULTY OF SCIENCE, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR DARUL EHSAN.

07 Feb 2022

SH04/2022(6241900)

SEBUT HARGA TO DESIGN, SUPPLY, DELIVERY, INSTALLATION, TESTING AND COMMISSIONING OF AV AND LECTURE STREAMING SYSTEM AT BIM CENTRE FOR THE DEPARTMENT OF CIVIL ENGINEERING, FACULTY OF ENGINEERING, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR DARUL EHSAN.

10 Feb 2022

SHB/SKFK/002/2022(5540380)

SUPPLY, DELIVERY, ASSEMBLE AND TESTING OF A MAMBRANE MODULE AND ACCESSORIES FOR THE DEPARTMENT OF CHEMICAL AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING, FACULTY OF ENGINEERING, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR DARUL EHSAN

10 Feb 2022

SHB/SKFK/001/2022(5540512)

SUPPLY, DELIVERY, INSTALLATION, TESTING AND COMMISSIONING OF SUBCRITICAL WATER REACTOR SYSTEM FOR THE DEPARTMENT OF BIOLOGICAL AND AGRICULTURAL ENGINEERING, FACULTY OF ENGINEERING, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR DARUL EHSAN


FURTHER INFORMATION: http://etender.upm.edu.my

No job vacancy.


FURTHER INFORMATION: eJOBS

activities
follow us
fb.png
youtube.png
CVBcHA0:07:06