Proses pendaftaran syarikat boleh dibuat secara dalam talian melalu Sistem MyVendor UPM dengan melayari laman web http://www.myvendor.upm.edu.my/ . .
Lokasi :-
d/a Aras Bawah, Bangunan Canselori Putra
Universiti Putra Malaysia
43400 Serdang Selangor
Google Maps
Pelajar boleh menyemak kadar yuran dengan berurusan terus di Kaunter Khidmat Pelanggan, Bendahari III atau melayari web portal pelajar ijazah / diploma di https://psp.upm.edu.my/ atau layari portal Sekolah Pengajian Siswazah di https://sgs.upm.edu.my/ untuk pelajar Master/Phd (posgrad).
Tatacara pembayaran yuran boleh dicapai melalui pautan https://bursar.upm.edu.my/upload/dokumen/20220203092721LAMPIRAN_3_KAEDAH_BAYARAN.pdf
Pelajar ijazah/diploma perlu merujuk di Pejabat Hal Ehwal Pelajar atau bagi pelajar Master/PhD di Sekolah Pengajian Siswazah untuk mengemaskini maklumat penaja.
Tidak boleh. Pelajar hanya dibenarkan mempunyai satu penaja sahaja sama ada tajaan berbentuk biasiswa / pinjaman /saguhati.
Proses pembayaran kepada pelajar adalah dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh pelajar layak dibayar.
Pelajar perlu menyerahkan surat tawaran penaja di Kaunter Pelanggan, Pejabat Bendahari III untuk membuat tuntutan yuran kepada penaja.
Permohonan pengeluaran KWSP dikira sebagai tajaan dan sekiranya pelajar masih ingin membuat pengeluaran tersebut, pelajar perlu membuat penolakan tajaan sedia ada.
Pelajar UPM berstatus warganegara Malaysia boleh membuat permohonan e-Pengeluaran Pendidikan KWSP untuk membiayai yuran pengajian. e-Pengeluaran Pendidikan merupakan penghantaran permohonan secara dalam talian melalui laman web KWSP bagi ahli yang mempunyai i-Akaun.
Sila rujuk pautan-pautan berikut:
http://www.kwsp.gov.my/portal/documents/10180/178612/DE_Member_submission_-_pay_to_IPT___self__BM__09032017.pdf
Jika ada sebarang kemusykilan, sila layari https://www.kwsp.gov.my/ms/reach-us/connect-with-us/make-an-enquiry atau hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP di talian 03-8922 6000
Hanya pelajar yang menangguh/menarik diri dari pengajian dalam tempoh 2 minggu pertama semester bermula sahaja layak dikecualikan sebahagian dari yuran pengajian dan sebarang lebihan akan dibawa ke lejar semester berikutnya atau dikembalikan kepada pelajar. Yuran asrama pula akan dikira mengikut bilangan hari pelajar menginap dan sebarang pelarasan adalah berdasarkan pengesahan dari pihak kolej yang berkenaan
Tidak boleh. Yuran yang ditetapkan adalah secara pakej dan pelajar perlu membayar keseluruhan yuran yang telah ditetapkan oleh Universiti
Tidak, sekiranya pelajar telah melangsaikan keseluruhan yuran, bayaran dari PTPTN akan dikreditkan penuh ke akaun pelajar.
Kegagalan melangsaikan yuran pengajian sepenuhnya akan mengakibatkan tindakan sekatan pendaftaran bagi semester berikutnya dan juga sekatan mendapatkan keputusan peperiksaan dan transkrip
Mengenai perkara ini, sila berhubung dengan pihak Pejabat Bursar UPM untuk penjelasan lebih lanjut. Emelkan ke bursar.student_ug@upm.edu.my
Semua staf yang berstatus tetap layak untuk memohon skim pinjaman UPM.
Tuntutan staf dapat dibuat melalui sistem e claim.
Lengkapkan borang Pendaftaran ID Individu (SOK/KEW/BR001/BUY)
Lengkapkan Borang Arahan Pengeluaran Invois /Pelarasan Antara PTJ (SOK/KEW/BR045/AKN
Bil tunai berfungsi sebagai dokumen akuan terimaan rasmi bagi kutipan hasil di UPM.Bil tunai hanya boleh dikeluarkan oleh pegawai yang diberi kuasa oleh Ketua Pusat Tanggungjawab melalui pengeluaran surat perwakilan kuasa.
Terimaan tunai boleh dibuat dengan beberapa cara iaitu :
a) Melalui bil tunai yang dikeluarkan oleh pegawai yang diberi kuasa di PTJ.
b) Kaunter Pejabat Bendahari III, Bangunan Pentadbiran, UPM.
c) Menghantar cek/wang pos/kiriman wang/bank draf atas nama Bendahari Universiti Putra Malaysia bersama-sama dokumen sokongan ke alamat :
Seksyen Pengurusan Hasil , Pejabat Bursar, Tingkat 2, Bangunan Pentadbiran Universiti Putra Malaysia43400 Serdang Selangor Darul Ehsan
d) Membuat bayaran di mana-mana kaunter Bank CIMB atau pindahan antara bank.
Nama akaun : Universiti Putra Malaysia. No akaun : 12150005004050.
Bukti pembayaran perlu dikepilkan dan diposkan kepada alamat di atas.
e) Membuat bayaran melalui kad kredit samada di kaunter atau menggunakan borang Kebenaran Debit Terus (Direct Debit) yang boleh diperolehi daripada laman web Pejabat Bendahari.
Kemaskini:: 09/02/2022 [aini_abd]
BANGUNAN CANSELORI PUTRA, ARAS 2, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, 43400, UPM SERDANG, SELANGOR.