UTAMA | PEJABAT BURSAR
artikel
The accountant’s survival trap: 10 ways to escape
Chances are you’ve never heard the term “survival trap,” but I’d be willing to bet you have a pretty good idea of what it is. Accountants reading this today have likely spent the last 16 months inside of this trap due to the challenges and changes that the pandemic wreaked on our profession.
The accountant’s survival trap: 10 ways to escape
The Professional Accountant's Role in Data
The Professional Accountant's Role in Data
Accountancy Skills Evolution: Impact of COVID-19 & the Path Forward
Accountancy Skills Evolution: Impact of COVID-19 & the Path Forward
Artikel-artikel lain...
berita
KSKB ANJUR PROGRAM TAJAAN DAN SUMBANGAN-KASIH RAMADHAN 1442H
KSKB ANJUR PROGRAM TAJAAN DAN SUMBANGAN-KASIH RAMADHAN 1442H
kasih ramadhan 1442h
pengumuman

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA,

KEPADA SEMUA SYARIKAT YANG MENYERTAI PEROLEHAN SECARA SEBUT HARGA DAN TENDER DI UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA. 

ADALAH DIMAKLUMKAN SYARIKAT TIDAK DIBENARKAN MENCATAT NAMA PETENDER/PENYEBUT HARGA  DALAM DOKUMEN SPESIFIKASI YANG DIKEMUKAKAN. PETENDER/ PENYEBUT HARGA YANG TIDAK MENGIKUT ARAHAN INI AKAN MENYEBABKAN TAWARAN SYARIKAT TIDAK LAYAK  DIPERTIMBANGKAN.

SEKIAN TERIMA KASIH

 

BAHAGIAN KEWANGAN PENGURUSAN PEROLEHAN

UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA

8 APRIL 2021

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Tuan/Puan,

PENANGGUHAN PROSES PELUPUSAN ASET DAN INVENTORI UNIVERSITI DISEBABKAN PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP)

Merujuk perkara di atas, adalah dimaklumkan bahawa proses pelupusan aset dan inventori Universiti akan ditangguhkan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 1 Jun 2021. 

Sehubungan itu, bagi Pusat Tanggungjawab (PTJ) yang telah menghantar dokumen permohonan pelupusan aset dan inventori pada bulan Mei 2021, pihak Bahagian Kewangan Pengurusan Aset, Pejabat Bursar (BKPA) akan menangguhkan dan menyelaras semula proses pelupusan tersebut supaya dapat dilaksanakan mengikut tempoh yang ditetapkan. 

Bagi permohonan pelupusan yang baharu, pihak kami mohon kerjasama tuan/puan menangguhkan penghantaran dokumen tersebut sehingga tarikh yang akan dimaklumkan kelak oleh pihak kami bergantung kepada pengumuman pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan dari pihak kerajaan.

Sebarang pertanyaan lanjut, tuan/puan boleh kemukakan pertanyaan ke emel rasmi BKPA iaitu (bend_aset@upm.edu.my).

Kerjasama dan perhatian tuan/puan dalam perkara ini amatlah dihargai. Sekian terima kasih.

“BERILMU BERBAKTI”

Bahagian Kewangan Pengurusan Aset (BKPA)
Pejabat Bursar
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor
No.Tel   : 03-9769 3542 
No.Fax  : 03-8656 0160 

Susulan daripada pengumuman perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 yang diumumkan oleh pihak kerajaan dan pengumuman penutupan semua sektor termasuk sektor pendidikan daripada beroperasi secara fizikal,  kami dengan segala hormatnya ingin memaklumkan penutupan operasi perkhidmatan Kaunter Seksyen Kewangan Pelajar, Pejabat Bursar berkuat kuasa mulai 01 Jun 2021 sehingga ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak tertakluk kepada arahan pihak berkuasa dari masa ke semasa.

 

Sebarang pertanyaan berkaitan kewangan pelajar boleh diajukan ke email berikut:-

 

  1. Pelajar Pra Siswazah – bursar.student_ug@upm.edu.my
  2. Pelajar Pasca Siswazah – bursar.student_pg@upm.edu.my

 

Atau, boleh juga merujuk pautan berikut untuk maklumat perhubungan.

https://bursar.upm.edu.my/financial_division_and_section/student_and_revenue_management_financial_division/students_financial_section-34243

 

Sekian, terima kasih.

Pejabat Bursar beroperasi seperti biasa bagi urusan pembayaran invois dan gaji. Walau bagaimanapun, SOP yang telah ditetapkan hendaklah dipatuhi iaitu:-

(1) dengan kehadiran maksima 20% sahaja.

(2) maksima waktu hadir fizikal ialah 4 jam sahaja.

Tarikh yang telah ditetapkan bagi penghantaran dan serahan dokumen kewangan ke BPOB atau Seksyen Kewangan PTJ adalah pada 15 Jun 2021 (Selasa) dan 22 Jun 2021 (Selasa) sahaja. Sila hubungi Pegawai Kewangan yang menyelia PTJ berkaitan bagi permohonan SEGERA (selain dari tarikh yang telah ditetapkan tersebut).

PEKELILING BURSAR BIL 1/2021: MENERIMA PAKAI PINDAAN TERKINI PEKELILING PERBENDAHARAAN PK 2.2 – KAEDAH PELAKSANAAN PEROLEHAN/PROJEK KERAJAAN TAHUN 2021

Pekeliling ini bertujuan untuk memaklumkan kepada semua Pusat Tanggungjawab (PTJ) Universiti Putra Malaysia (UPM) bagi menerima pakai pindaan terkini Pekeliling Perbendaharaan PK 2.2 – Kaedah Pelaksanaan
Perolehan/Projek Kerajaan Tahun 2021 yang berkuatkuasa pada 25 Januari 2021. 

...selanjutnya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Semua Pelanggan Universiti Putra Malaysia,

Untuk makluman tuan/puan, Pejabat Bursar sentiasa berusaha untuk menambah baik perkhidmatan kami dari semasa ke semasa bagi memastikan semua pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan.

Sehubungan dengan itu, bagi memastikan penambahbaikan dapat dilaksanakan secara berterusan, Pejabat Bursar ingin menjalankan kajian kepuasan pelanggan bagi mendapatkan maklumbalas semua untuk ruang tindakan pembetulan kepada proses kewangan sedia ada

Bersama ini dilampirkan pautan kepada kajian maklum balas pelanggan untuk tindakan tuan/puan BORANG KAJIAN KEPUASAN

Segala maklumbalas yang diberikan diucapkan terima kasih

Tiada tawaran sebutharga.


MAKLUMAT LANJUT: http://etender.upm.edu.my

Tiada tawaran jawatan kosong.


MAKLUMAT LANJUT: SPJOnline

aktiviti
ikuti kami
fb.png
youtube.png
BVMUOIM:14:08